Obrazovne ustanove svakodnevno se suočavaju s raznim problemima koji zauzvrat negativno utječu na učenje učenika. Iako se upravitelji i profesori trude oduprijeti tim izazovima, to je obično teško. Bez obzira na to koje tehnike koriste škole ili fakulteti, neki se čimbenici možda nikada neće ukloniti. Ipak, obrazovne ustanove moraju raditi na smanjenju učinaka ovih problema uz istovremeno poboljšanje učenja svojih učenika i studenata. Poučavanje je teška odgovornost jer postoje mnogi čimbenici koji negativno utječu na školovanje i obrazovanje te time učenicima i studentima otežavaju shvaćanje samog gradiva.
Ovi izazovi o kojima se govori nisu zajednički svim školama i fakultetima, iako se većina obrazovnih ustanova na svijetu suočava s jednim ili više ovih problema. Opći sastav neposredne zajednice oko ustanove ima značajan utjecaj na samu tu ustanovu.
Škole i fakulteti koje su u velikoj mjeri pogođene ovim problemima neće primijetiti nikakve značajne unutarnje promjene dok se vanjski problemi ne riješe i poprave unutar te zajednice. Međutim, većina ovih problema može se smatrati društvenim problemima, koje škola nikada ne bi mogla riješiti.
Čimbenici koji negativno utječu na školovanje
Loši profesori i učitelji
Većina učitelja i profesora je sjajna u školovanju djece, ali oni koju su dobri su pomiješani s onima koji nisu. Iako ti loši učitelji i profesori čine mali dio prosvjetnog kadra, oni najviše privlače pažnju. Za većinu nastavnika to je obeshrabrujuće jer naporno rade kako bi svojim učenicima ponudili visokokvalitetno obrazovanje uz malo publiciteta.
Loš učitelj ili profesor može dovesti do toga da učenik, student ili cijeli razred dožive značajne neuspjehe. Oni tako mogu otežati posao sljedećem učitelju ili profesoru stvarajući značajne nedostatke u učenju. Loš profesor može njegovati atmosferu s velikom količinom nediscipline i kaosa, razvijajući tako obrazac koji se ne može lako prekinuti. Na kraju, nažalost, često tako mogu uništiti moral i samopouzdanje učenika, a to može izazvati tragične i nepovratne posljedice.
Iz tog razloga, administratori moraju težiti donošenju mudrih odluka prilikom zapošljavanja. Ove se odluke moraju shvatiti ozbiljno. Jednako važan proces je i evaluacija nastavnika i profesora. Možete primijetiti kako često u školama i na fakultetima učenici i studenti ispunjavaju anonimne ankete vezane za svoje profesore i učitelje.
Problemi s disciplinom negativno utječu na školovanje
Problemi povezani s disciplinom školovanja dovode do distrakcija, koje se pak nakupljaju i smanjuju vrijeme učenja. Svaki disciplinski postupak dovodi do gubitka korisnog vremena. Također, učenik gubi korisno vrijeme nastave kada je iz disciplinskih razloga upućen u referadu. U konačnici, svako pitanje discipline uzrokuje gubitak korisnog vremena za učenje, što zauzvrat ograničava njegov potencijal učenja.
Administratori i nastavnici moraju te smetnje pokušati smanjiti. Učitelji to mogu postići stvaranjem strukturiranog okruženja za učenje i privlačenjem pažnje učenika ili studenata kroz uvjerljive i dinamične lekcije koje im neće dopustiti da se dosađuju. Administratori moraju uspostaviti dokumentirana pravila koja studente i učenike drže odgovornima. Što je također bitno, o tim politikama bi trebali poučiti i učenike i njihove roditelje. Na kraju, administratori moraju biti stabilni, pravedni i dosljedni u rješavanju bilo kojeg studentskog pitanja.
Nedostatak financiranja također nagativno utječe na školovanje
Na uspjeh i školovanje učenika i studenta uvelike utječe financiranje. Nedostatak financiranja rezultira većim brojem učenika i studenata, a samim time manjkom tehnologije, kao i materijala za nastavni plan i program. Ovo se više tiče škola; kada je broj učenika u razredu velik, učitelj neće moći posvetiti individualnu pozornost svakom djetetu. To postaje vrlo vidljivo onda kada se razred sastoji od 30 do 40 učenika.
Učitelji i profesori moraju imati sve alate potrebne za pokrivanje gradiva koje bi trebali podučavati. Tehnologija je nevjerojatan akademski alat, ali je samim time i vrlo skupa, pa ju je većini škola teško održavati i poboljšavati. Općenito, kurikulum se neprestano mijenja i potrebno ga je revidirati, ali usvajanje kurikuluma u mnogim državama odvija se u petogodišnjim progresijama. Na kraju svakog napredovanja, kurikulum postaje zastario i fizički iscrpljen.
Neadekvatna motivacija učenika i studenata također negativno utječe na školovanje
Većina učenika osnovnih i srednjih škola nije uzbuđena zbog odlaska u samu školu, niti su zainteresirani za marljivo učenje kako bi održali svoje ocjene. Zaista je sve tužnije vidjeti toliko učenika koji idu u školu – ne zato što to žele – već samo zato što moraju biti tamo. Učenik koji nije motiviran za učenje isprva može biti na razini razreda, ali kako vrijeme prolazi, vjerojatno će zaostati s gradivom.
Kako bi se dijete motiviralo, ponekad bi trebali urgirati upravitelji i nastavnici, ali glavna stvar leži u učenikovoj odluci da se promijeni i stekne samodisciplinu. Nažalost, u školama diljem svijeta ima stvarno mnogo učenika s velikim potencijalom koji ga na kraju ne ispune.
Zahtjevi države mogu također biti čimbenici koji negativno utječu na školovanje
Državni i savezni zahtjevi uzrokuju veliku štetu u školskim okruzima diljem svijeta.
Svake se godine u sliku unese toliko novih zahtjeva da škole nemaju dovoljno resursa i vremena da ih sve uspješno provedu i održe. Većina ovih zahtjeva obično je za dobro obrazovanja, ali interval tih zahtjeva škole stavlja u tijesnu poziciju. Obično se nema dovoljno ili uopće sredstava za ispunjavanje ovih zahtjeva, a zahtijevaju i dodatno vrijeme koje bi se moglo iskoristiti u drugim važnim područjima. Škole nemaju dovoljno sredstava i vremena za ispunjavanje svih ovih novih zahtjeva, a učenici su tako često u poslu do grla te time imaju sve manje vremena za sebe.
Izostanci su također čimbenici koji negativno utječu na učenje
Ako učenici ne pohađaju nastavu, neće niti učiti. Dok neki učenici mogu prevladati lošu prisutnost, oni učenici s ozbiljnim problemima pohađanja nastave zaostaju.
Učenici i roditelji moraju biti odgovorni za neprekidne i nepotrebne izostanke iz škole. Također, trebala bi se uspostaviti snažna politika dolazaka koja se posebno bavi pitanjima prekomjernih izostanaka. Ako se od učenika ne očekuje da svakodnevno dolaze u školu, onda učitelji ne mogu niti raditi.
Loša roditeljska pomoć i siromaštvo negativno utječe na školovanje
Inače, roditelji imaju najveći utjecaj u svakom području djetetovog života. To osobito dolazi do izražaja kada je u pitanju obrazovanje. Općenito, ako je obrazovanje za roditelje od velike vrijednosti, tada će njihova djeca u tom području biti uspješna. Uključivanje roditelja u obrazovanje učenika vrlo je važna stvar za njihov uspjeh. Roditelji koji odvajaju vrijeme za obrazovanje svoje djece i oni koji su konstantno uključeni tijekom cijele školske godine sigurno će uživati u prednostima jer će njihova djeca biti uspješnija.
S druge strane, roditelji koji su rijetko uključeni u školovanje svoje djece imaju značajan negativan utjecaj. To može biti stvarno razočaravajuće i često dovodi do kontinuiranih komplikacija. U većini slučajeva ta djeca često zaostaju već u početku školske godine zbog nedostatka orijentacije te im tako odlazak u školu postaje jako težak. Ti su roditelji obično mišljenja da je odgovornost škole da podučava njihovu djecu, a ne njihova.
Dok u stvarnosti kod uspjeha djeteta obje strane imaju značajnu ulogu.
Siromaštvo također ima značajan učinak na učenje. Provedeno je i mnogo istraživanja kako bi se ova teorija poduprla. Jedna takva studija pokazuje da učenici koji žive u bogatim, dobro obrazovanim domovima i zajednicama, imaju veću vjerojatnost da će biti uspješna u školi, dok učenici koji žive u siromaštvu obično zaostaju. No, naravno, ne mora uvijek biti tako.
Ipak, siromaštvo je prepreka kojoj se teško oduprijeti. Teče iz generacije u generaciju i postaje prihvatljiva norma, zbog čega ju je jako teško prekinuti. Iako je obrazovanje važan aspekt oslobađanja od siromaštva, većina ovih učenika toliko zaostaje u školovanju da možda nikada neće imati priliku uspjeti.
Promjene fokusa nastave također su čimbenici koji negativno utječu na školovanje
Kad školovanje ne uspijeva, obično su krivi administratori i učitelji. Iako je to donekle prihvatljivo, dužnost odgoja ne treba prepustiti samo školi. Ovaj čudan pomak u obrazovnim obvezama jedan je od najvećih razloga za percipirano pogoršanje stanja u javnim školama diljem svijeta.
Učitelji rade bolji posao u obrazovanju djece nego što su to činili proteklih godina, ali vrijeme provedeno u poučavanju osnova pisanja, čitanja i aritmetike uvelike je smanjeno zbog povećanih zahtjeva za pojačanje drugih područja poučavanja.