Neki od nas se sjećaju vremena kada je jedini način komunikacije putem Interneta s ljudima diljem svijeta bio korištenjem e-maila. Iako je riječ o jednom sigurnom i pouzdanom načinu komunikacije, on nije baš učinkovit ako o nečemu želimo voditi diskusiju ili nešto obaviti brzo. Kada bi poslali e-mail postavili bi si pitanje kada će druga osoba taj e-mail vidjeti te odgovoriti na njega i hoćemo li mi odgovor vidjeti na vrijeme. Uz to, u jednoj poruci bi morali uključiti što je više moguće podataka kako ne bi naknadno morali slati novu.
Na sreću, danas takvih problema nemamo jer glavnu ulogu u online komunikaciji preuzeli su chatovi. Riječ je o platformama koje dopuštaju ljudima da se dopisuju u stvarnom vremenu i istog trena kada pošalju poruku ona stigne na odredište. Budući da gotovo ne prođe niti jedan dan da ne pošaljemo poruku putem nekog od chatova, odlučili smo promotriti koje vrste chatova danas možemo razlikovati.
Chatovi na društvenim mrežama i aplikacijama
Chatovi na društvenim mrežama daleko su najkorišteniji. Razlikujemo velik broj takvih stranica i aplikacija koje predvode Facebook, WhatsApp, Instagram i Viber. Kao što smo rekli, ovi chatovi omogućuju svojim korisnicima da se dopisuju u stvarnom vremenu, a u jednom je danu moguće izmijeniti tisuće poruka. Uz to, budući da sve ide isključivo preko Interneta, putem njih je moguće stupiti i u pozive, bilo one klasične ili videopozive.
Chatovi u igricama
Danas je velik broj igara kreiran za više igrača, a te su igre poznate kao multiplayer igre. Budući da u njima sudjeluju ljudi iz svih dijelova svijeta, važno je omogućiti im nekakav način komunikacije jer to definitivno poboljšava cijelo igračko iskustvo za sve. Tu je na scenu još jednom stupio chat koji se savršeno uklopio u planove kreatora ovakvih igrica. Vrijedi napomenuti da chat u igrama možda ipak nije za svakoga jer uvijek se može naići na tzv. toksične pojedince koji se jako loše nose s porazom, a s njima većina ne želi komunicirati.
Chatovi podrške
Razne stranice koje imaju velik broj svojih korisnika kao što su online trgovine, kladionice, casina i druge koje nude razne usluge, žele da njihovi korisnici u svakom trenutku budu zadovoljni. Donedavno bi korisnici morali slati e-mailove ili pozivati različite info telefone kako bi dobili svoj odgovor, a naposljetku ga možda ne bi niti dobili. Danas je to puno jednostavnije jer takve stranice imaju svoje osobne chatove gdje je u svakom trenutku dostupan netko od agenata koji će odgovoriti na bilo kakav upit korisnika.
Drugi online chatovi
Surfajući Internetom možemo naići na mnoge druge vrste chatova, a većina takvih kreirana je kako bi se ljudi družili i komunicirali online. Oni obično služe za zabavu i opuštanje što ih zapravo i čini toliko privlačnima. Mnogi vole upoznavati druge ljude i neobavezno razgovarati o bilo čemu, a tada je jedna od najboljih opcija okrenuti se nekom od takvih chatova. Neki od njih kreirani su i s određenom temom, a jedan od najboljih primjera bi bio i chat na kladionicama poput onog na Supersportu gdje korisnici te stranice mogu međusobno izmjenjivati mišljenja, dojmove, prognoze rezultata i slično.