Već više do stotinu godina kuponi za popust predstavljaju moćno promotivno oružje, kako u uslužnim djelatnostima, tako i u prodaji. A u posljednjem desetljeću zahvaljujući Internetu njihova je upotreba potpuno eksplodirala…
Nema sumnje, kupiti nešto po odličnoj cijeni izaziva mnogo zadovoljstva, bilo da ste imućni ili živite s ograničenim budžetom. Baš zbog toga nastali su kuponi za popust, koji omogućuju kupcima da plate neki proizvod po manjoj od uobičajene cijene, a svejedno trgovcu donose zadovoljavajući profit u tom poslu.
Prvi kuponi pojavili su se još 1888. godine u Sjedinjenim Američkim Državama, kada je Coca-Cola tiskala svoje papirnate vaučere koji su omogućili besplatnu čašu ovog gaziranog pića svakome tko ih se dokopao.
Vjeruje se da je do 1913. godine Coca-Cola podijelila više od osam milijuna besplatnih pića, što je bio jedan od ključnih marketinških poteza kompanije koja je u posljednjih sto godina izrasla u jednu od najvećih na svijetu.
Ubrzo nakon Coca-Cole kupone su preuzele i mnoge druge kompanije željne da se za njih čuje, prije svega kako bi pridobile nove kupce, ali i poboljšale imidž svog brenda, koji dijeli darove i popustima pokazuje da mu je stalno do svoje publike.
S vremenom su se razvili sezonski kuponi, povezani s blagdanima i obljetnicama, ali i godišnjim dobima. A zahvaljujući digitalizaciji i prelasku na Internet poslovanje, u posljednjih desetak godina kuponi i popusti postali su ključan marketinški alat u brojnim različitim branšama, kako u trgovini, tako i u uslužnim djelatnostima…
Najpopularniji kuponi za putovanja i odjeću
Među prvim djelatnostima koje su krenule u masovno korištenje kupona za popust bile su kompanije koje se bave rezervacijom hotelskog smještaja, kao i prodajom avionskih karata.
Booking kuponi izazvali su vrlo pozitivne reakcije među kupcima, jer putovanja nisu jeftina i bilo kakav osjećaj uštede pozitivno djeluje prilikom kupovine, pogotovo ako se radi o hotelima s četiri ili pet zvjezdica.
Vaučeri odlično prolaze i kod različitih estetsko-zdravstvenih djelatnosti pa su kuponi za popust kod zubara, dermatologa, masera i kozmetičara postali pravi hit, a popularnost je narasla i specijaliziranim stranica koje ih skupljaju na jednom mjestu i izlistavaju u svojoj ponudi.
Eksploziju popusta, koja je zadnjih godina izraženija nego ikad svakako možemo zahvaliti i procvatu e-trgovine, u kojoj gotovo da nema artikla koji nema prekriženu cijenu i mogućnost kupovine uz povoljnije troškove.
Posebno je to izraženo pri prodaji odjeće i obuće koja odlično ide na Internetu, iako kupci nemaju priliku isprobati ono što kupuju, kao što imaju u fizičkom dućanu. Bilo da su u pitanju Crocs akcije ili prodaja neke druge ugledne marke, popust se svima sviđa dok surfaju online, a na prodavaču je samo smanjiti cijenu do one mjere koja mu svejedno donosi zadovoljavajući profit.
A ne možemo govoriti o kuponima za popust bez da spomenimo njihov praznik, nazvan Black Friday. To je dan u studenom koji je postao toliko važan u svijetu marketinga da si danas više gotovo niti jedna kompanija ne može dopustiti da ga ignorira, a kupci su spremni zgrabiti na Crni Petak čak i ono što im ne treba, glavno da je po sniženoj cijeni.
U svakom slučaju, kuponi za popust daleko su dogurali od 19. stoljeća kada su se prvi pojavili, a iako postoje mnoge tvrtke koje lažiraju svoje akcije, stavljajući sniženu cijenu na razinu na kojoj bi realno trebala biti, svejedno smo zahvalni onome tko je izmislio vaučere s popustima, jer definitivno nam je olakšao dolazak do svega onog što si želimo priuštiti…