Viralno

Šest velikih digitalnih trendova koje očekujemo u 2022. godini

Prema nedavnom McKinseyevom istraživanju, 2021. je bila godina transformacije: ljudi, korporacije i društvo počeli su gledati unaprijed kako bi utjecali na svoju budućnost, a ne samo preživjeli sadašnjost.

Bila je to godina u kojoj su preuranjene nade za imunitet stada, prekid pandemijskih karantena i povratak u normalu propale – barem za sada. No, osim masovne ostavke na društvenim mrežama, tijekom koje su pregorjeli radnici Gen Z napustili svoje poslove na TikToku i Instagramu, porasta nezamjenjivih tokena (NFT) i uvođenja metaverzuma, svjetski svemirski milijarderi doprinijeli su bogatstvu i produktivnosti u poslovanju i tehnologiji kao i uvijek.

Iako je teško napraviti točna predviđanja u nepredvidljivom okruženju koje doživljavamo u posljednje dvije godine, godina koja je pred nama donijet će mnoga iznenađenja. Evo šest digitalnih trendova koji će utjecati na život 2022. godine.

Društveni mediji: više privatnosti, kvalitete i podešavanja algoritma

Platforme će se usredotočiti na privatnost i kvalitetu sadržaja u feedovima. Unatoč nedavnim kritikama javnosti, Facebook će vjerojatno povećati broj članova, ali i prihode.

S obzirom na privatnost i kvalitetu sadržaja, sve glavne platforme društvenih medija vjerojatno će ažurirati svoja pravila privatnosti i prilagoditi svoje algoritme do kraja 2022. godine. Zbog potražnje za snažnim, zanimljivim sadržajem, novo pleme kreativnih i utjecajnih brzo će rasti i imaju veliki utjecaj na brendiranje i angažman.

Zahvaljujući rastućoj popularnosti kratkog video sadržaja, Instagram i TikTok će u 2022. vjerojatno svjedočiti porastu troškova za oglase., a Instagram će nastaviti rasti iznad svojih 50% udjela u prihodima od oglasa. Nedovoljno iskorištene marketinške komponente društvenih medija, kao što su korisnička služba i upravljanje odnosima, na ovim će platformama uskoro napredovati.

Metaverzum: s 2D na 3D web

Mark Zuckerberg najavio je promjenu imena brenda u “Meta” i to u listopadu 2021., ukazujući na Facebookovu želju da oblikuje transformaciju metaverzuma. Pojam se odnosi na mogućnosti virtualne i proširene stvarnosti. Neki ga nazivaju virtualnim zajedničkim prostorom dostupnom putem VR slušalica, AR naočala ili aplikacija za pametne telefone.

Korisnici mogu komunicirati, družiti se, istraživati ​​i stvarati sadržaj u virtualnom okruženju te unovčavati svoje virtualne transakcije koristeći blockchain tehnologiju i kriptovalutu. Metaverzum (ili 3web) intrinzično je povezan s NFT-ovima i kriptovalutama, koje komercijaliziraju interakcije stvaranjem ili prodajom digitalnih artefakata. Očekuje se da će 3web biti veliki komercijalni problem i iza njega stoje veliki brendovi, uključujući Nike, Adidas, Gucci, Prada, Puma, Microsoft i druge.

Porast kriptovalute i NFT-a

Upotreba nepromjenjivih tokena (NFT) izrazito je porasla 2021., a to će nastaviti i 2022. Kao novi mehanizam razmjene vrijednosti u globalnoj online ekonomiji, NFT-ovi su promijenili vrijednost i funkciju svih digitalnih sredstava i umjetničkih djela.

Od privremenog hira do nove ekonomije, NFT-ovi su stvorili ono što Harvard Business Review naziva “digitalnim djelima”. U digitalnom području, NFT-ovi su jedinstvena imovina koja se može kupiti i prodati kao i svaka druga. Tokenizacija je proces pretvaranja značajnog podatka, kao što je broj računa, u nasumični niz znakova poznat kao token koji, ako je ugrožen, nema značajnu vrijednost. Ovi digitalni tokeni mogu se koristiti za kupnju fizičkih stvari kao što su slike iz stvarnog života ili virtualne imovine poput digitalne umjetnosti, kupnje unutar aplikacije, pa čak i kupnja virtualnih nekretnina.

Frankfurtski Blockchain centar predviđa tržište od 1,5 bilijuna američkih dolara za tokeniziranu imovinu u Europi u sljedeće tri godine. Nekretnine, dugovi, obveznice, dionice, autorska prava, stvarna umjetnost, virtualna umjetnost i kolekcionarski predmeti su svi primjeri imovine koja se može tokenizirati.

Ovo je nedvojbeno veliki korak prema postizanju jednog od glavnih obećanja kriptovalute o financijskoj inkluzivnosti. Ulaganje u alternativnu ili tradicionalnu imovinu ponekad je nedostižno ili je preskupo. Crowdfunding i Fintech – financijska tehnologija koja se koristi za pružanje automatiziranih i poboljšanih financijskih usluga – omogućit će ulagačima svih veličina da se uključe u širok raspon sredstava.

Rast umjetne inteligencije u hrani i usluga Ljudskih resursa

AI bi mogao promijeniti način na koji konceptualiziramo, stvaramo i uživamo u hrani ili tražimo posao. Michael Spranger, izvršni direktor Sonyjevog tima za umjetnu inteligenciju, objašnjava da je nedostatak radne snage doveo mnoge organizacije do toga da koriste umjetnu inteligenciju kako bi proširile način na koji procjenjuju kandidate za posao. Također napominje da će neke od najuzbudljivijih primjena umjetne inteligencije u gastronomiji unaprijediti maštu i kreativnost kuhara i kulinarskih stručnjaka iznad onoga što je danas moguće. Roboti poput Flippyja već okreću hamburgere u McDonald’su i drugim restoranima.

Povećana povezanost = više digitalne transformacije

Mreža 5G i novi standard Wi-Fi 6 omogućit će bržu vezu – ključno ako svijet želi prihvatiti ove nove digitalne trendove. Jerry Paradise rekao je da su 5G i Wi-Fi 6 nešto više od brzine: „Buduće aplikacije uključivat će pametne gradove, internet i komunikacije vozila – što bi idealno poboljšao protok prometa i sigurnost.”

Prema Lenovo, rad od kuće postat će “hibridni” jer potrošači i organizacije nastavljaju razmišljati izvan ureda. Većina IT rukovoditelja očekuje da će u budućnosti raditi izvan ureda, s manjim i pametnijim uređajima, kao i bežičnim slušalicama i slušalicama za poništavanje buke. Hibridni zaposlenici mogu sudjelovati na video sastancima i voditi telefonske pozive ne samo od kuće, već bilo gdje.

Novo radno mjesto, nove vještine

S obzirom na promjenu radnog mjesta, promijenit će se i vještine. Prema Svjetskom gospodarskom forumu, 2022. godine nova će zanimanja činiti 27% baze velikih korporativnih zaposlenika, dok će tehnološki zastarjela radna mjesta pasti s 31% na 21%.

Pomak u podjeli rada između ljudi, računala i algoritama ima potencijal ukloniti 75 milijuna trenutnih otvorenih radnih mjesta uz stvaranje 133 milijuna novih. Bit će vrlo traženi analitičari podataka, programeri softvera i aplikacija, stručnjaci za e-trgovinu i stručnjaci za društvene mreže.

Očekuje se da će rasti brojni “ljudski” poslovi, kao što je usluga korisnicima, organizacijski razvoj i upravljanje inovacijama. Dakle, daleko od toga da “preuzima naše poslove”, AI će stvoriti radna mjesta i osigurati zapošljavanje u nizu različitih područja.

Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

The Latest

To Top